Από καιρό ήταν στο πρόγραμμα η κατασκευή ενός υπολογιστή για το αυτοκίνητο, αλλά όλο και έπαιρνε αναβολή αφού, λίγο οι δουλειές που έτρεχαν, λίγο η αβεβαιότητα για το τι ακριβώς θα έπρεπε να επιλεγεί για να υπάρξει καλό αποτέλεσμα, πάντα κάτι άλλο ήταν πιο επείγον. Ετσι το carPC μας ή το carputer ή όπως αλλοιώς και να το λένε, έμενε μόνο στη θεωρία.
Τελικά πριν από κανένα τρίμηνο περάσαμε και στην πράξη.
Το κουτί που επιλέχθηκε για να φιλοξενήσει τον υπολογιστή ήταν αυτό της διπλανής φωτογραφίας. Με διαστάσεις 263mm x 215mm x 75mm “κρύβεται” εύκολα στο χώρο των αποσκευών. Το μικρό μέγεθος δημιουργεί φυσικά και μερικά προβλήματα. Δέχεται μόνο ΙΤΧ μητρικές, αλλά δεν χρειάζεται και τίποτε καλύτερο. Η D945GCLF2 της Intel έχει επεξεργαστή Atom, που έχει καλή υπολογιστική ισχύ αλλά και μικρή κατανάλωση πράγμα που χρειαζόμαστε πάνω απ” όλα.

Για τροφοδοτικό επιλέχθηκε το παρακάτω, που δέχεται είσοδο 6-24 V και βγάζει σταθεροποιημένα τα 12 και 5 V που χρειάζονται. Το on/off γίνεται με επαφή που ενεργοποιείται με το άνοιγμα του διακόπτη του αυτοκινήτου και αντίστροφα στο κλείσιμο του διακόπτη στέλνει σήμα στη μητρική για ομαλό κλείσιμο.
Το άλλο σημαντικό του πλεονέκτημα είναι ότι απενεργοποιείται πλήρως αν ανιχνεύσει τάση από τη μπαταρία μικρότερη από 11.5 V, για ευνόητους λόγους.

Το πακέτο συμπληρώθηκε με έναν δίσκο 2.5″ 320 GB στις 7200 στροφές. Η αρχική σκέψη ήταν για έναν SSD, που δεν κινδυνεύει από τα τραντάγματα, αλλά με τις τιμές που υπάρχουν για την ώρα, η ιδέα απορρίφθηκε. Ας δούμε πως θα τα πάει ο απλός στις λακούβες και βλέπουμε. Αλλωστε η βάση του δίσκου στο κουτί είναι ελαφρώς αντικραδασμική, οπότε ίσως τα καταφέρει.
 

Το επόμενο βήμα ήταν η επιλογή οθόνης. Οθόνη αφής φυσικά με είσοδο VGA. Επιλέχθηκε η φθηνότερη που βρέθηκε μια που οι οθόνες με καλύτερο contrast και ρυθμιζόμενη φωτεινότητα ξέφευγαν αρκετά σε τιμή.
 Είναι 7 ιντσών και έχει, εκτός της VGA, εισόδους και για άλλες κάμερες, που για την ώρα είναι στην αναμονή.
 Για να τοποθετηθεί στο ταμπλώ χρειάζεται χώρο 2DIN και το κατάλληλο για την περίπτωση πλαίσιο. Αποσυναρμολογήθηκε και τοποθετήθηκε στο πλαίσιο, όπως φαίνεται παρακάτω και τοποθετήθηκε στο ταμπλώ αφού αφαιρέθηκε βέβαια το εργοστασιακό ραδιόφωνο.

 
Και έτσι συμπληρώθηκε το βασικό πακέτο με συνολικό κόστος 730 ευρώ μαζί με τα μεταφορικά αφού, εκτός από τη μητρική, τη μνήμη και το δίσκο, τα υπόλοιπα ήρθαν από Γερμανία. Στην Ελλάδα ή δεν υπάρχουν ή τα βρίσκεις μόνο στα «φαρμακεία».

 

ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
Και με ραδιόφωνο τί γίνεται; Το μόνο που βρέθηκε να έχει ενσωματωμένο ενισχυτή και να μπορεί να ελεγχθεί από τον υπολογιστή ήταν το HQCT-ea της Datalex.

 Εναλλακτικά θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ένα οποιοδήποτε usb ράδιο σε συνδυασμό με κάποιον ενισχυτή ή και το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου, αλλά η λήψη τέτοιων ραδιοφώνων δεν είναι και ότι καλύτερο εν κινήσει και δεν θα υπήρχε δυνατότητα χειρισμού του ενισχυτή από τον υπολογιστή.

 Αν και το σύστημα δεν λειτουργεί για πολύ, οι πρώτες δοκιμές απέδειξαν ότι το HQCT συμπεριφέρεται άψογα.

 
ΠΛΟΗΓΗΣΗ
Για πλοήγηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιοδήποτε πρόγραμμα από αυτά που κυκλοφορούν (iGO, Destinator κλπ) αλλά απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία του είναι ένα καλό GPS.

 Μετά από λίγο ψάξιμο, προτιμήθηκε το usb GPS της διπλανής φωτογραφίας, που οι κριτικές του έλεγαν ότι έχει καλή λήψη σε οποιοδήποτε σημείο του αυτοκινήτου και να τοποθετηθεί. Τελικά αποδείχθηκε ότι οι κριτικές είχαν δίκηο. Λειτουργεί άψογα μέσα από το χώρο αποσκευών.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Οι πληροφορίες από το αυτοκίνητο (ταχύτητα, στροφές, θερμοκρασία κλπ) μπορούν να διαβαστούν από το OBD αλλά προς το παρόν, επειδή το αυτοκίνητο είναι λίγο αρχαίο και δεν διαθέτει κατάλληλη υποδοχή, προτιμήθηκε η επικοινωνία μέσω IBUS. Αυτό δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν και τα χειριστήρια του τιμονιού ώστε να στέλνουν εντολές στον υπολογιστή για αυξομείωση της έντασης του ήχου, αλλαγή σταθμού στο ραδιόφωνο ή τραγουδιού από τη λίστα των mp3, αποκοπή του ήχου και επικοινωνία με το τηλέφωνο κλπ. Εκτός από το διάβασμα των πληροφοριών είναι δυνατό να σταλούν και εντολές όπως π.χ. να κλειδώσουν οι πόρτες μόλις το αυτοκίνητο ξεκινήσει.
Για να γίνουν όμως αυτά χρειάζεται το πραγματάκι της διπλανής φωτογραφίας που στέλνει τις πληροφορίες από και προς τον υπολογιστή μέχω usb.

 ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Καλά όλα τα παραπάνω αλλά χωρίς το κατάλληλο πρόγραμμα είναι άχρηστα. Δοκιμάστηκαν σχεδόν όλα όσα κυκλοφορούν (Centrafuse, RideRunner, inCar Terminal κλπ) αλλά κανένα δεν βρέθηκε χωρίς αδυναμίες.
Ανεξάρτητα από το αν έφταιγαν τα προγράμματα ή ο …δοκιμαστής, η απόφαση ήταν και πάλι: ΦΤΙΑΞ” ΤΟ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ.
Αλλά αυτό είναι μια πονεμένη ιστορία με πολλά ξενύχτια και απρόοπτα, που θα την πούμε αργότερα.

 
-.-

 

Δημοσιεύθηκε από admin



2 Comments

  1. Γεια σας παιδια,

    Ψάχνω απεγνωσμένα στο ίντερνετ για πληροφορίες σχετικά με ενα car pc που έχει το τζιπάκι του πεθερού μου Land Rover Freelander 2. Είναι σε αυτό το κουτί http://www.mini-box.com/VoomPC-Enclosure-2 και έχει μια μητρική VIA EPIA 15000G. Για να μην πολυλογώ το PCακι παρέδωσε πνεύμα από τροφοδοτικό και μου ανέθεσε την αντικατάστασή του. Επειδή βλέπω απο το άρθρο οτι το κατέχετε, μηπως μπορείτε να μου πείτε τι λύση μου προτείνετε; Να βάλω ενα Android ή να φτιάξω ενα νεο car pc και να εκμεταλλευτώ την ήδη υπάρχουσα καλωδίωση;

    Η γνώμη μας είναι πολύτιμη. Ευχαριστώ!


    Μανώλης



  2. Από τη στιγμή που το πρόβλημα είναι στο τροφοδοτικό, μπορείς απλά να το αλλάξεις και να γλυτώσεις μπελάδες και χρήμα για εγκατάσταση εξ ολοκλήρου νέου συστήματος.
    Η αντικατάσταση είναι απλή. Ανοίγεις το κουτί, βγάζεις το χαλασμένο και κουμπώνεις το καινούριο.
    Το τροφοδοτικό που μπορείς να χρησιμοποιήσεις είναι αυτό:
    http://www.mini-box.com/M2-ATX-160w-Intelligent-Automotive-DC-DC-Power-Supply.
    Επειδή από Αμερική πιθανόν τα μεταφορικά να είναι αρκετά δες μήπως από εδώ:
    http://www.cartft.com/catalog/il/574
    σου βγαίνει φτηνότερα.


    admin



Αφήστε το σχόλιό σας

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    Μέλη

      Σύνδεση


      Ο καιρός σε
      διάφορες πόλεις: