Οταν αποφασίστηκε να γραφεί το πρόγραμμα διαχείρισης του carputer από το μηδέν, ήξερα φυσικά ότι δεν πρόκειται για κάτι απλό, αλλά δεν μπορούσα να φανταστώ πόσο βαθειά ήταν τα νερά. Στο κάτω – κάτω οι υπολογιστές είναι το hobby μου όχι η δουλειά μου. Πράγματα που είναι γνωστά και απλά για τους ειδήμονες, μου πήραν μέρες να τα βρω και να τα στήσω. Ευτυχώς ο γούγλης είναι μεγάλη βοήθεια σε τέτοιες περιπτώσεις.
 
Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ότι το πρόγραμμα:
 

  • Θα είναι παραμετρικό και θα λειτουργεί με skins
  • Θα διαχειρίζεται τα mp3 και το ραδιόφωνο
  • Θα μπορεί να τρέχει ενσωματωμένο το όποιο πρόγραμμα πλοήγησης επιθυμεί ο χρήστης

Επειδή όμως τρώγοντας έρχεται η όρεξη, άρχισαν και άλλες σκέψεις. Τι θα γίνει με τα χειριστήρια του τιμονιού; Θα αχρηστευθούν; Η απάντηση ήταν φυσικά όχι. Πώς θα γίνει όμως αυτό; Με την ευκαιρία, έμαθα ότι υπάρχουν δύο ειδών χειριστήρια. Το απλό που λειτουργεί με απλές επαφές διαφορετικής αντίστασης (αν το λέω σωστά) και το πιο εξηζητημένο σαν το δικό μου καλή ώρα που λειτουργεί μέσω ibus στέλνοντας ψηφιακές εντολές στις συσκευές.
 
Αντε τώρα να μάθεις τί στο καλό είναι αυτό το ibus και πως λειτουργεί. Και με το που έμαθα άρχισαν άλλα βάσανα. Οι δυνατότητές του είναι πολύ περισσότερες από το να αυξομειώνει την ένταση του ήχου και να αλλάζει σταθμό στο ραδιόφωνο. Η πρόκληση ήταν πλέον πως θα εκμεταλευτούμε όσες περισσότερες γίνεται. Επειδή όμως δεν υπάρχει επίσημη τεκμηρίωση του συστήματος (αυτές οι ρημάδες οι πατέντες μας λείπανε), όλη η δουλειά έγινε με δοκιμές και διόρθωση λαθών. Στη φάση αυτών των δοκιμών ήταν που κλειδώθηκα μέσα στο αυτοκίνητο, ενεργοποιήθηκε το immobilizer, άναψαν τα φώτα (με κλειστούς διακόπτες) και ενεργοποιήθηκαν τα αλάρμ. Και όλα αυτά με ένα απλό ENTER. Ειλικρινά, δεν θυμάμαι τι εντολή έστειλα. Ευτυχώς που δεν έγινε ζημιά, αλλοιώς άντε να εξηγείς στο συνεργείο πως το έκανες.
 

Τελικά όμως μπορούσα να διαβάσω μέχρι και την ένδειξη από το αισθητήριο της εξωτερικής θερμοκρασίας, που υπήρχε μεν στο αυτοκίνητο αλλά μια που δεν είχα τον εργοστασιακό υπολογιστή δεν την είχα δει ποτέ μέχρι σήμερα.
 
Και μια που άνοιξε η όρεξη, μπήκε ακόμη μία λειτουργία στο πρόγραμμα. Μόλις ξεκινήσει το αυτοκίνητο κλειδώνουν οι πόρτες. Ναι, εντάξει, τα περισσότερα σημερινά αυτοκίνητα το κάνουν αλλά για το δικό μου, που έχει τα χρονάκια του, είναι καινοτομία.
 
Και για να γεμίσουμε την οθόνη ας βάλουμε και ταχύτητα, στροφές και θερμοκρασία κινητήρα και κλείσαμε. Το κακό είναι ότι οι πληροφορίες έρχονται κάθε δύο δευτερόλεπτα και τα ρολόγια είναι μόνο για φιγούρα, αλλά όταν στη δεύτερη έκδοση συνδεθούμε μέσω OBD όλα θα στρώσουν.

Τα υπόλοιπα κομμάτια ήταν πιο απλά. Οι λίστες των τραγουδιών και η εκτέλεσή τους μας πήρε μόνο κανένα δεκαήμερο ή μάλλον …δεκάνυχτο. Η εκτέλεση γίνεται μέσω winamp που τρέχει στο παρασκήνιο και ελέγχεται από το πρόγραμμα.
 
Το ραδιόφωνο με τον ενισχυτή του ελέγχεται μέσω του dll που κυκλοφορεί για το HQCT. Για την ώρα δεν προβλέπεται υποστήριξη για άλλα usb ραδιόφωνα. Αργότερα θα δούμε.
 
Το τηλέφωνο ελέγχεται μέσω του bluetooth modem και το πρόγραμμα γυρνάει αυτόματα στην οθόνη του τηλεφώνου σε εισερχόμενη κλήση και αν ο αριθμός είναι γνωστός, μας εμφανίζει και τη φωτογραφία του καλούντος, αν έχουμε φροντίσει να την αποθηκεύσουμε στο δίσκο.
 
Στην οθόνη της πλοήγησης ενσωματώνεται το πρόγραμμα που διαλέξαμε και είναι διαθέσιμα και τα χειριστήρια του ήχου.

Οπως έχουν καταλάβει ήδη οι σχετικοί με το άθλημα, το skin που χρησιμοποίησα είναι “κλεμένο” από ένα του RideRunner, τροποποιημένο φυσικά για τις ανάγκες μας. Το μόνο βέβαια που κέρδισα ήταν να μη χρειαστεί να σχεδιάσω εξ αρχής τα bitmap που απαιτούνται. Τα αρχεία ρυθμίσεων που λένε στο πρόγραμμα ποιο κουμπί κάνει τι και σε ποια περιοχή θα εμφανίζει τις πληροφορίες, γράφτηκαν σύμφωνα με το σχεδιασμό του δικού μου προγράμματος. Και μια που η δημιουργία των αρχείων αυτών με το χέρι είναι χρονοβόρα, γράφτηκε άλλο πρόγραμμα ειδικά γι” αυτή τη δουλειά, οπότε είναι εύκολη πλέον η προσαρμογή του συστήματος σε άλλο αυτοκίνητο και άλλα γούστα.
 
Τελευταία παρατήρηση: Το πρόγραμμα διατίθεται (δωρεάν φυσικά) σε όποιον πιθανόν ενδιαφέρεται. Αν διαβάζει κανείς αυτές τις γραμμές και θέλει να δοκιμάσει είναι ευπρόσδεκτος.
Το πρόγραμμα βρίσκεται εδώ και είναι σε πολύ …beta έκδοση ακόμη. Αν έχετε παρατηρήσεις για λάθη, ιδέες για προσθήκες κλπ, στείλτε τα στο admin [at] pkteam [dot] gr.

 


 

Δημοσιεύθηκε από admin



Ενα σχόλιο

  1. Πραγματικα αυτο που μου αρεσει στην σελιδα σου ειναι οτι ολα τα φτιαχνεις με κεφι και τα δινεις δωρεαν χωρις δισταγμους.


    Αχιλλεας



Αφήστε το σχόλιό σας

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    Μέλη

      Σύνδεση


      Ο καιρός σε
      διάφορες πόλεις: